Killing Me Softly January!

Januari yang tersangatlah lama aku rasakan...
Takde trip bulan ni jadi aku hanya makan, makan & makan...
Hahaha blog ni akan dibanjiri entry pasal maaakannn je nanti sementara nak tunggu Februari.

Anyways, bulan ni jugak aku memperkemaskan itinerary trips & menggali info lagi dan lagi! Dah la buat time waktu bekerja...mampoih la tema tahun 2014 iaitu DISIPLIN memang tak dicapati langsung bulan neh!  *cubalagibulandepan

Aaaanyways lagi, hari ni rasa excited terlebih sebab dah setel hal penginapan kat Mabul.
Gegara blog si Suraya dengan entry Mabulnya dah menusuk racun paling terdalam dalam hati ni lalu aku dah deal dengan Seahorse Sipadan. Website dorang macam down siang tadi so aku sepantas cheetah menaip di PM FB sajoh.

Boat transfer return + private room with attached bathroom + food + snorkeling 3x + snorkeling gear untuk 3 hari 2 malam ialah RM550 per pax

Land transport airport RM120 per way. Bahagi tiga orang untuk land transport return cuma rm80 per pax je la.

Total semua RM 630 per pax. ok la kan? Menepati bajet dalam bank.

DSD kat sana murah gils plak.. RM150 je! Haisshh macam nak try jeee...
Snorkeling pun dah lama aku tak buat neh..tengok dulu macam mana..hahha
Risau kaki cramp je sebenarnya...
Macam kat Redang..terkena time nak naik tangga bot plak tu..aku rasa sebab aku dah sejuk + tangga tu besi once kaki aku touch jee tangga tu, terus menangkap kaki macam letrikshot siot. Dah satu keje plak reramai tolak aku naik atas. Pastu abang bot menyogakan kaki aku depan orang ramai. Serius malu gile! HAHAHA.

Aaanyhooo, yang bestnya bebudak yang gi Mabul ni, aku baru mentioned deposit RM50 sorang...terus dorang mintak acc aku untuk bank in. Belum suruh, baru mention jee ... ! memang bes ah dorang ni. Tak banyak karenah & fast action. Kihkih. Harapnya we all would get along pretty well di hari kejadian kelak!

Tetibe aku terfikir, kiteorang dapat bilik deck room macam ni atau bilik jenis ape ek!
Harus aku PM balik Seahorse ni... *kiasu gils

Update terkini, Laos tak jadi beli sebab takde sape sudi menemankan aku *sobs
Maka aku beli Jakarta plak, sesuai pergi time weekend..tak kaco cuti tahunan!
Pergi as biz trip..nak menambah stok ape-ape yang patut..
Tapi aku ni punye la careless..aku ingat nak beli tiket pagi..balik malam la..ada tiket malam time tu..then bila payment dah go thru tengok-tengok...APASAL TIKET BALIK TARIKH BESOK HARINYA flight pukul 6 PAGI LAK TU! Macam #%&&(#^#$^$! je feeling aku time tuh! Nak adjust flight makan duit lagi...hadoi *picit dahi

Pengajarannya disini, lenkali jangan beli tix time waktu bekerja...kan dah Allah bagi CASH.
Merasa la buang duit tido otel satu malam...