SANA'A - Pure Yemenis Taste

Yaa Habibi My Shahabat..~!
Harini 'ana mau makan lamffbbb...
U is know lamfffbb..?? *tersembur ayaqliur




Biasa orang pergi Saba' untuk makan nasik arab. Tapi since last visit kiteorang pergi, portion kecik dan taste pun dah tak menggiurkan, so berpaling tadah aku kat restoran arab sebelah Pizza Pizza tu. Lamb Mandy dia memang masyukkk. In fact bulan puasa lalu, dua - tiga kali aku tapau Lamb Mandy dia untuk berbuka! Tapi hari ni 'ana bukan mau review itu resto sebab 'ana mau light lunch yang ada lamffbb. Resto tu tak syok ah dia takde roti arab. Kat Sana'a ni aku baca dia ada roti arab yang besar lagi garing. Garing maring yang daring lah mesti menjadi pilihan! Jom kita tengok!

Jemput tengok menu dulu...
Nak order ape abe..?



* selepas order duaploh hidangan...

Mata pun menjamu pemandangan sekitar restoran ni. Boleh pulak time kiteorang datang, aircond tak jalan daa...harapkan kipas/lampu dua alam tu jek! Homaii...'ana mau makan lamffbb, peluh-peluh gini gaye..



Aku nak jadi kipas ke, nak jadik lampu ek? Jadi enjin motorboat la arini - Kipas Dua Alam. Moralnya adik-adik, jangan sesekali menjadi dua-dalam-satu jika skill kita terhad. Hakak merembes dah ni. Rimas plak tetibe..~

 Ain't needing the hot sauce. Dah HOT berganda neh aku, aircond tarak!


 Hanith Chicken. Eh ke Kabsah Chicken. Lupe...belasah saje!


Hot Mint Tea. Lega kerongkong aku pekena teh pudina ni. Memang minuman wajib kalau makan kat restoran arab :)  Cerek tu marvelous oke. Mampu mengekalkan kepanasan air teh dalam jangkamasa yang lama...! Oh ya, kat sini teh dia manis. Biasa aku dapat teh pudina tak manis sangat..


 Molwah Bread. Kau garing, maring, terdaring kau memang da bomb! Elok dilahapkan pada waktu itu juga, tak sesuai langsung untuk take away. Sebab roti ni sejuk dah tak sedap, keras!


 Makan pulak dengan Bamyah Lamb. Just a nice light lunch. 'ana on diet uols..


Last sekalik, kita cuci-cuci rasa kambing tadi pada papila lidah dengan Fattah Date. Dessert ni besar portionnya..tak habes! Dia manis-manis buah la...not too sweet.


Total kesemua? RM40 sajoh. Ok la, not bad..aku rasa murah. Sebab Abe Z yang kuar wallet. Ngeheheh...overall dari segi TASTE, ok jugak...rasa tak ralat lah keluarkan RM40 tu khenn...

Korang kalau datang sini boleh jee tengok menu dia sesiap kat website dia sebelum datang supaya tak  rambang mata dan amik masa 20 minit nak horder! rengsa mamat arab tu nak tunggu order ko *kiteorang letteww. Google sajoh websitenya ok? Tak tahu tempat? Boleh bawak aku, dan belanja 'ana lamfffbb lagi. Sadakallahula'zim!


13-G, LKR Cyberpoint barat, Neo Cyber, 63000, Cyberjaya, Selangor