Ruangan Pertanyaan Pembaca


Haaaaiiiii. Hari ni dapat lagi pertanyaan yang sama. Bila semak balik email, dah 3 orang tanya benda yang sama dan aku takda masa nak jawab *gulp



Kesian kat Makcik Azizah dan Riesa. Maafin gue ! Makcik Azizah tu aku nyer reply beberapa words tinggal dalam draft je. Huhu. Sebab nombor fon supir Jogja ni ada kat fon lama, jadi terhenti jap karangan tu yang jadi draft je sampai hari ni. Nasib baik lah kawan satu trip masih simpan contact number ni. Untuk kebaikan semua, sini aku tayang number fon supir Jogja supaya takda lagi email yang terlepas pandang dan aku memandang sepi...



Pak Yanto ni memang highly recommended. Orangnya bagus deh. Jasa beliau membuatkan aku air rebusan sireh merah untuk ubati batuk aku akan diingati sampai bila-bila. Orangnya ramah dan ringan mulut lah, tentu korang tak bosan :)




Ni pulak dah lama dapat, tapi tak de aura nak jawab. Aku buat-buat tak nampak lah ye email dan nick beliau yang 18sx tu. Hee. Kita kena sangka baik uolls, kot dia nak redeem points beli tiket nak cross Indochina tapi taktau nak redeem. Points banyak tak? Derma lah sikit, boleh ????  ;)

Sebenarnya kan, hal redeem meredeem ni senang je. Kau dah ada account Big Points. Dah ada some points dalam tu. Maka boleh la redeem. Tunggu sale datang tau. Biasanya ahli Big Points dapat priority access untuk beli tiket guna points sebelum sale sebenar bermula. Cara redeem ialah sangat straight forward, macam beli tiket la jugak...bezanya ialah kau guna points. Kalau points tak cukup untuk beli tiket tu, perbezaan harga tu boleh dibayar dengan duit.

Aisey...pasal tiket murah-murah tu, dulu memang setiap hari aku suka melangut kat website AirAsia pilih-pilih destinasi...adjust date...tengok hari mana yang murah. Now dah tak berapa nak masuk website AA ni sebab keadaan tabung pun agak sedey skang ni. Huhuk. Jadi takleh nak memberi report tentang tiket murah-murah ni. Seeloknya kena riki dari sekarang lah kalau nak cross Indochina ni...segala apa yang patut ! Semoga selamat trip kau ye Bob. Mintak pengerassss... hee !


Bercerita pasal pengeras, hari ni baru dapat pengeras dari Sarawak. Ya ah awww!


Banyak....! paling suka mestilah piring Afrika tu. Aku cakap ape-ape je la kau nak bagi, sekali banyak la pulak. Haa terima kasih ya Razali. Cer tengok blog mamat ni ---> TRAVELOG SEORANG BACKPACKER. Simple ? Clean ? Minimalist ? Yaaa aku la yang makeover blog dia ! Pada mula nya sesi mengajar je, tapi kesian lak dia tak berapa techie jadi aku masuk godek-godek dan bagi ropa baru kat blog itteww. Just need a catchy image header and it will look greater. Yang pentingnya, entry eropahhh beliau ada label dan berpart 1, 2, 3, 47, 52, 78, 102, ehhh...~ !

Ok sekian pertanyaan ye. Kalau nak tanye, kalau boleh tanye kat ruangan komen kat entry yang relevan dengan soklan korang, boleh la aku straight jawab dan sebenarnya pun aku ni malas bebenor nak reply email. Aku suka lagi reply komen. Hee. Oke deh. 

Happy weekend !


Travel