Mengejar Matahari di Krabi : Part 2


















sambungan dari Mengejar Matahari di Krabi: Part 1


Sampai di pekan Krabi agak dah lewat petang. Bas tu dropped kami kat tepi jalan je kat tengah-tengah town, so kami kena lah amik tuk tuk untuk sampai ke hotel.

Now iolss nak cerita pasal hotel kiteorang!

DIAMOND HOME RESORT


*shine bright like a diamond..~ Rihanna in da house!


 Rihanna - bukan nama sebenar

Wanita yang bertubuh gempal & berambut perang gaya Rihanna circa 2007 ini yang menyambut ketibaan kami dengan cerianya. Lagi tambah ceria bila kau bayar semua benda on the spot. Terus dia senyum & angguk kepala dengan penuh semangat "YES! Yes you can ! " bila aku cakap aku nak bayar sekali harung hotel & island hopping pakej ni. 

Oh ya, since kami sampai dah lewat dan banyak sangat agenda nak dibuat seperti check in, cari island hopping pakej untuk esok hari, massage & bercanda kat Night Market...rasa macam sempat tak sempat jeee usha island hopping ni sebab takut kedai tour tutup awal. Nasib baik lah kat Diamond Home ni ada segala macam tour ... pilih je dan dia arrange kan. Fuhh, setel satu benda! Aku pun suruh dia tepon kenalan pakcik Rachatour untuk arrange van kiteorang balik ke Hatyai pada hari last day nanti. 

Oh yaaa Riri ni mencoba jugak untuk jual pakej island Phi Phi dengan harga agak mahal tapi aku terus cakap nak harga 1200 baht sebab aku kan dan menrikinya awal-awal kat Google. Tak munasabah nak caj aku 1800 baht. Puhlesss...we malaysians are google savvy k! 

Setuju je Riri tu...tapi dia kata jangan bitau foreigner lain tentang harga yang aku dapat.
Okeh Riri, ai pwomise.. *buatmukacomel



Rihanna bagitau dorang ada free shuttle ke Walking Street dari pukul 10 pagi sampai la 10 malam. Bagus gak, jimat duit tuktuk! 

Sini ada WIFI tapi tak berapa kuat auranya. Kekuatan aura sangat ketara hanya bila kau berada kat reception Rihanna. Aku pun naik fedap dengan WIFI dia, so last-last malas nak layan HP...layan katil lagi bes!

Compound besar lah jugak...dan ni nak menuju ke bilik kami

Bilik C9....

Tempat lepak kat luar

Triple room

Bilik air

Lengkap ada TV, fridge & almari




 Pilih-pilih pakej tour apa nak...semua ada!


Reception area

Pool area. Main pool lah bukan swimming pool. Hehe. Tapi agak usang lahhh...


Ada disediakan cyber cafe..sebijik je PC nye pon.

Diamond Home Resort ni sebenarnya kena jalan masuk dalam lagi. Kat bahagian depan ni ada cafe tapi rasanya takda kena mengena dengan Diamond Home Resort ni.


Aku booked Diamond ni kat booking.com dapatlah harga 1800 Baht untuk triple room untuk dua malam.

Lebih kurang RM60 la sorang...agak murah aa.

Aku memang purposely nak stay kat Krabi town sebab dekat nak ulang-alik pegi Night Market. Hahaha dasar nak cuci poket & mentekedarah ! Then, bajet kiteorang just RM500 je untuk trip ni so hotel ni menepati bajet & Krabi town ni banyak market okehhh so penjimatan wang untuk makan-makan sebab makan kat market kan memang lah murah. Dah la banyak variety! I loikkkeesss...

Dua benda aku kureng pasal Diamond ni sebab WIFI dia tak kuat, dan water pressure dia rendah ! air kencing aku pun bleh kuar lagi banyak & laju dari air shower dia ! BAYANGKAN!  errr. no, jangan bayangkan...apa-apapun, mandi tu tetaplah mandi. Mana bleh tak mandi weh...busyuk!~ hee...
Dan lagi, dia tak sediakan kettle untuk air panas.
Segala kopi & teh self serve kat reception area tapi suma itu berbayar ya!

Now nak masuk topik ... MARKET DI KRABI
tapi rasanya kena buat sambungan lain hari nih...
sebab dah pukul 3 pagi..
huhuh!

*nangis airmata darah besok kerjaaaaaa~


.......bersambung


Mengejar Matahari Di Krabi : Part 1
Mengejar Matahari Di Krabi : Part 2
Mengejar Matahari Di Krabi : Part 3
Mengejar Matahari Di Krabi : Part 4
Mengejar Matahari Di Krabi : Part 5