Drama Krabi


Penah terkena kejadian yang mengundang jari tengah?
Pasti pernah kan..
Korang reti menekan keypad handphone menggunakan jari tengah kerana keadaan yang sangat mengundang kehadiran jari tengah?

Itu The Lost Art of Middle Finger namanya!

Aku dah nak start membebel nih...
Tapi harini masih berbaki hari Jumaat..
Aku patut bersabar..
Sabaaaarr...~~~
*urut buah dada

Tapi muka aku dah macam ni haa petang tadi...




Api dah ever-ready kat mulut...tinggal nak lahar je. Nak lahar ke tak. Tak lahar ke nak lahar. Itu yang api tu belum ku sembur...

Aku ni jenis susah nak marah...
Lagi-lagi kat orang yang aku anggap macam acquaintance je..
Kalau orang terdekat tu...paham-paham la yek *tenung Mr Z
Hihi.
Jadiiii, orangan acquaintance nih antara yang ikut pergi Krabi bulan Feb kelak. Orangan itu alkisahnya telah menggelabah gaban ekoran kejadian pengeboman kat Danok baru-baru ni. Dibukaknya status kat fb group katanya femili masing-masing dah bising..dan mohom diskusi segera hal ni. Ok fine. Aku jawab rileks la ... Februari lambat lagi, kita tengok keadaan lah. Dia gelabahgaban lagi menjawab kalau dah kena nak jawap apa nanti, hati dah risau bagai. Ok fine. Aku jawab kalau risau sangat takyah la pegi. Tapi aku tetap nak pergi...aku tengok keadaan dua minggu sebelum pergi kalau situasi ok aku proceed. Pastu ada laa lagi dia pompangpompang dalam grup, aku tak tengok...aku tengok notification jee. Sebab aku kalau marah, aku elak orang tahu...dan aku taknak tahu pun reply orangan itu.

Aku curah usaha & effort tapi orang tak hargai, lepasni jangan harap lah aku nak usul apa-apa lagi.
Dah la time nak set date tu pun back & forth JUST TO ACCOMMODATE orangan nih.
Aku jugak yang gigih tengok train timetable, info kat dorang...then aku kutip duit..pergi beli tiket..book hostel suma...

Tak cukup berfb, dia whatsapp aku pulak.
Memula bicara ringan ..
Pastu kirim artikel pasal Thailand lak..
Dalam hati aku, "siriyes annoying minah ni"
Last-last dia cakap dia nak tarik diri..
Aku suka!!
Aku cakap..ok no prob, tapi tiket burn ya.
Aku SUKA sebab orangan macam ni susah nak dibawak berjalan..
Sikit-sikit risau, takut, runsing, muntah belahak bagai..
Aku suka orang yang easy & go with the flow..

Tapi dia reply apa ko tau!
"Tiket takleh burn, carik orang replace dan beli tiket tu"
Adakah itu arahan?
Kulit aku dah tumbuh sisik...mata merah saga..
"Ahahahaha, taktau la. Kalau ko nak replace, ko carik orang sendiri. Aku bz."
Berhemah kan jawapan aku? Siap ada ahahaha gelak palsu disitu.
Kalau jawapan middle finger aku bagi begini "Pegi mamps la puky. Ko ingat aku macai? Kau fikir ko still head pu3 hamno yang non hado & sendu tu? Ni ektiviti personal! Ko handlelah sendiri, sundels"
Biasalah orangan macam ni, orangan bawahan pun ikut macam lemmings..
Sorang-sorang nak back out..
Aku ok...aku lagi suka!
Sebab pada asalnya 7 orang...aku dah rasa macam rombongan cik kiah lak!
Bila orang-orangan ni takdek, just aku & dua ofismate aku...lancar skit perjalanan..

Orangan ni bukak pulak grup whatsapp..panggil orangan-orangan dia ...
Gile semak aku tengok..!
Orangan tu biasalah nak lepaskan diri dan manipulate orang, dia suruh aku tanya ofis aku sesiapa nak join boleh beli tiket dia.... still AKU yang kena?
Aku hahahahaha lagi.
Aku ulang ayat berhemah tadi..aku cakap aku bz, takda masa nak cari orang ke...tanya orang ke...aku ada trip lain lagi bulan mac, apr, may sampai jun...takda masa, bz!
Dorang macam detect aku marah..
Lagi dia tanya aku still nak pergi ke..cakap aku berani sangat la ape la..
Hello? Tak faham ke aku cakap apa. Nak aku cakap bahasa Naga ke. Aku tengok keadaan...dua minggu sblom pergi baru aku decide..gelabah ayam serupa ko time-time skrang ni..hanya bikin orang semak!

Arrangement terakhir, aku suruh orangan bawahan dia amik tiket-tiket dan pandai-pandai lah nak buat apa yek.
Dia fikir aku usul trip ni aku responsible semua kah?
Aku hanya BAWAK orang berjalan..
Nak-nak orangan macam dorang tu..
Aku kesian..sebab tak pernah pergi luar negara citernya !
Orangan-orangan pun muda & naif sangat..
Aku plak baru masuk pu3 hamno ni..dan aku tgk aktivitinya sgt non hado....
Aku yang bagi idea pergi trip ni..overland Krabi..untuk didik la mereka-mereka ni..membuka mata..
Aku BAWAK korang..
Tapi responsibility masing-masinglah jaga...
Kita dah dewasa kan?
Patut la pu3 cawangan sini sangat statik..baru aku tahu begini perangai..
Nyesal pulak join!

Petang tadi berderet la aku melampiaskan amarah kat Mr Z melalui YM..
Dah la YM macam haram petang tadik!
Bikin gua stress! Nak chatting pun lagging macam hape jek..
Mr Z suruh bawak bersabor..dan dia pun rasa macam dah tahu perangai dorang since first perjumpaan lunch ... perangai lain macam..
In other words..
Perangai sedih orang melayu..


Aku dah start fikir back up plan kalau tak ke Krabi..
Dah start riki tiket sarawak, sabah, sri lanka...
Tiba masanya nanti, mungkin ada orang terdekat yang kena heret sekali..! *serah mic kat Mr Z

Ade ke rezeki aku ke Krabi ni? *berdoa kuat-kuat.