Bangkok House @ 1MontKiara Mall

Aku kira aku akan kesangapan tunggu bas dan teksi semata-mata nak sampai rumah. Biasalah hujan-hujan macam ni semua bawak macam kekure.

So aku decide nak isi perut dulu sebelum balik sebab dah bergendang-ria..maklom la lunch tadi makan cereal je!
Feeling omputih?
Oh noo..
Feeling busy like a bee...
Bee yang bekerja keras utk queen bee. Huhuhu..
Aaaaanyways..turun bawah baru sedar hari hujan!
There goes my dream to have nasik goreng indonesia kat kopitiam. Kira lapar habis ah ni sebab jarang aku order nasik goreng.
Masuk mall balik.
Passed by nandos. Tapi aku lapar nasik!
Passed by coffee club. Ape aku nak mentekedarah kat sini?
Passed by sushi zanmai. Urmm. Food dia tak pedas dan tak bisa mengeluarkan haba badan. Heee.
Aku pun gerak ke Bangkok House.
Mintak menu.
Pergi ke page 8
Menu nombor R1
Nak sebut..tak arif pula aku tatabahasa Thai!
Kalau ikut lidah melayu aku sebut pakapow jek. Takut waiterboy gelakkan aku kang..hehe
Restoren ni diperkenalkan oleh abang ipar aku sebab katenya masakan dia sangat mirip masakan thai asli sebab dia selalu riding ke sana. Masakan laukpauk dia memang terbaik ah tapi aku kan makan sorang je melampau lak order lelauk bagai kan! Aku pun try masakan goreng-goreng one dish sejak dia branching out kat mall ni tapi macam hampa gak la rasa dia. Until one fine day aku order pakapow ni...terus jatuh cinta.
Nasi putih +  lauk daging/ayam + telur mata = OHSEM
Pedas? Sudah pasti!! Nak kepedasan berganda kau mintak jee cili potong macam aku. Tetabur macam bawang goreng aku buat. Hehe.

Oke! next time kalau korang craving nasi + pedas + telor goreng bole la try nasi pakapow kat Bangkok House ni ;-)





Awas, makan kat sini bisa buat poket tipis dan lepas makan nasi pakapow ni konfem perot panas lalu mendapat undangan ke toilet. Jangan kata aku tak habaq naaa....~