Lunch Extended, Mood Mengarang Sudah Mari



Kalau ikut pakar kewangan ni, aku tak layak langsung beli kete *sobs
Hanya layak beli tiket kapal terbang semau-maunya sahaja..
Tak kisah la...bagi aku cukup la hutang dinasour yang aku ada skang ni yakni PTPTN & *bakal* utang rumah.
Takmo utang-utang yang lain..in fact, semua travel aku pun guna cash. Tayah semak fikir utang credit card.


Baru-baru ni aku sign up Big Points AA, yaa baru laa skang terhegeh nak sign up kan!
Cara nak kumpul points ni ialah dari membeli tix dari AA dan membeli-belah guna VISA accepting merchants and BIG partners. Beli jee tiket AA, dapat points! Pastu points tu boleh redeem untuk tix flight, meals, luggage, tune hotels etc. Kalau aku sign up dari duluuuuu,  malas nak bayangkan berapa banyak points aku dapat kumpul. Brapa banyak tempat aku bleh dapat reduced price or free.

huhuk. nanges air mata darah pun tak berguna maria oi.

Pastu, agent tu dok umpan aku amik CC Std Chartered sebab ada promotion Big Points AA 25 ribu free dia bagi. Then, dia cakap dah dapat points tu aku bile-bile bleh kansel CC tu.
Aiks, macam menarik kan?
Menarik dan macam tertarik gak ah. So, aku sign up CC tu. Belom decide nak kansel or simpan JUST IN CASE OF EMERGENCY jee aku pakai. *percaya diri yang tinggi ahaks!*
Aku taruk CC tu blakang-blakang purse..so aku bole la melupakan kewujudan kad tu. Hee.
Yang pastinya, lagi dua minggu duaplohlimaribu points akan masuk dan aku nak redeem tiket Male time promo kelak! Hoyeahh~

Tahun depan agak packed gak travel plans aku, seronok juga membayangkan points yang bakal dikumpulkan. Boleh la recycle untuk tahun 2015 punya travel lak ye tak. Bes betul Big Points ni, apesal laa dulu aku tak amik port?
Ignorance is certainly not a bliss....

So korang, kalau belom sign up AA Big Points tu baik sign up. Untung banyak untuk mereka yang berhobi menyambar tiket AA diwaktu senggang.

Pada aku la, kalau beli kereta paling jauh pun kau bleh sampai Thailand je *or further*. Kalau beli tiket kapal terbang, kemana aja kau bisa pergi donk..except bulan dan bintang :P


Fly me to the moon let me play among the stars
Let me see what spring is like on Jupiter & Mars ..lalala~ 

*menari swing dengan frank sinatra, pose merebah kepala ke blakang..

Eh, lupa nak tulis kesimpulan,
*betulkan tudung


Jadi adik-adik, kesimpulannya tayah beli keta...berhutang 5-7 tahun for what?!...jual balik kete tu bukan huntung pun dik..
Naiklah public transport.
Jalan pun aman jee kurang jem
Dan kurang pencemaran udara. *meroyan tulis macam ni sejakduamenjak idong slalu sawanbersin sebab habuk huhu
Dan lagi..orang lain pening pikir duit installment kerete, toll, minyak, maintenance kete..setiapkali gaji.
Tapi kau bleh berjimba berbulan-bulan kat negara orang...
Kaaaan!